Stručná historie:
V letech 1913 – 1916 postavily a předaly loděnice ve Fiume (dnešní Rijeka) pro potřebu Rakousko-Uherského válečného námořnictva celkem 16 torpédovek o výtlaku 250 t. Torpédovky této třídy měly plnit úkoly běžné námořní služby, tj. pátrat po ztracených lodích a hydroplánech, doprovázet námořní konvoje, likvidovat minová pole a útočit na nepřátelské ponorky.
V roce 1913 postavily loděnice ve Fiume torpédovky 82F, 83F, 84F, v roce 1914 torpédovky 85F, 86F, 87F, 88F, 89F, 90F, 91F, 92F a v roce 1915 torpédovky 93F, 94F, 95F, 96F, 97F .
Poznámka:
F – znamená, místo, loděnici, kde byla loď postavena (F= FIUME)
Po skončení I.světové války byla většina válečných lodí Rakousko-Uherského válečného námořnictva rozdělena a předána vítězným mocnostem.
Je jasné, že velké válečné lodě a ponorky si mezi sebe rozdělily Itálie, Anglie, Francie a USA a malé, v té době již značně zastaralé lodě připadly menším státům jako byly Království Jugoslávie, Řecko, Portugalsko a Rumunsko.
Portugalsko získalo: 85F, 86F, 88F,89F,90F A 91F
Rumunsko: 82F, 83F, 84F
Řecko: 92F, 94F a 95F
Království Jugoslávie: 87F (T5), 93F (T6), 96F (T7) a 97F (T8)
Technické údaje Tb97F (T8)
Loděnice : Danubius Co, Bergudi F-Fiume (dnes Rijeka)
Začátek stavby: 5.3.1915
Spuštění na vodu: 20.8.1916
Předání do služby: 9.12.1916
Délka lodi: 58,76 m
Šířka lodi: 8,84 m
Ponor: 1,5 m
Pohon: 2 kotle Yarrow, 2 AEG Curtis turbíny
2 lodní šrouby
Rychlost: 28 KN/hod. ( max. 29 KN/hod.)
Akční radius: 1200 NM při rychlosti 16 KN/hod.
Výzbroj:
2 ks lodní kanón r.7cm L/30 Škoda
1 ks 8 mm kulomet
2 ks dvojtý torpédomet r. 45 cm
Výtlak: 243,9 t
Množství paliva: 31 t topného oleje + 20,2 t uhlí
Posádka: 38 + 3
Původní výzbroj:
2 x 7 cm lodní kanón ŠKODA TAG – ráže 66 mm L/30
Hmotnost: 244 kg
Délka hlavně 1980 mm L/30
Granát : 5 kg-ráže 66 mm
20 ran/min u L/30, Úsťová rychlost : 550 m/s L/30
Později:
Ve 20-tých letech přezbrojena na 2x 66/50 + 2x kulomet 8,3/67 mm, 2x dvojitý torpédomet 450 mm.
Kanóny r. 66/50 nahrazeny 2x 66/42, kulomet r.8,3 nahrazen 1x 15/84 mm.