Bezprostředně po potopení lodi (druhý den) byl na místním oddělení přístavní policie v Almerii vyslechnut kapitán lodi Ivo Dujmovič. Vzhledem k tomu, že při námořním neštěstí (ztroskotání ARNY) nepřišel o život nikdo z posádky lodi a také proto, že majitelé nepožadovali od pojišťovací společnosti žádné odškodnění za ztrátu lodi, bylo vyšetřování ukončeno a předáno úřadům do Terstu a Prahy. V Terstu a následně v Praze byli později vyslechnuti jak majitelé lodi, tak i někteří z členů posádky a celé vyšetřování bylo ukončeno.
Přepis protokolu z výslechu Kpt. Ivo Dujmoviče pořízený po potopení parníku S/S ARNA.
P r o t o k o l sepsaný u generálního konzulátu RČS v Terstu 1.března 1928 s kapitánem čs.lodi „Arna“ jihoslovanským státním příslušníkem panem Ivo Dujmovičem, narozeným 29.IV.1886 v Delnici, domovská příslušnost do Dubrovníku, bytem v Dubrovníku, Kovačka ul. Č. 332, o potopení čs.lodi „S/S ARNA“.
Ke kladeným otázkám jmenovaný kapitán udává:
Jméno lodi: „ARNA“ Druh lodi: Nákladní parník
Rozeznávací signál: S.V.D.K. Ryzí prostornost: 1.973,50 reg.tun
Rejstříkový/domovský/ přístav: Praha
Místo a čas stavby: Howden on Type/Anglie/ Nordhumberland Shipbuilding Co Ltd, r. 16905
Jméno kapitána: Ivo Dujmovič Počet lodní posádky bez kapitána: 28
Dva důstojníci, kadet. 3 strojníci a 1 radiotelegrafista a 21 členů mužstva, všichni totožní s těmi již uvedeni jsou v soupisu posádky vyhotoveném mnou dne 24.ledna 1928 v Terstu před posledním odjezdem lodi „S/S ARNA“ z Terstu do Bony, a jež odevzdal jsem 24.ledna 1928 Generálnímu konzulátu v Terstu při sepsání konstitutu, mimo člena posádky uvedeného pod č.24 Treščinskise Konstantina, jehož vylodil jsem v Boně na jihoslovanský parník „Treči“.
Počet pasažérů: 0 Přístav posledního odjezdu: Bona v Alžíru
Datum: 13.února 1928 Přístav určení: Middelsborough v Anglii
Druh nákladu: železná ruda Množství nákladu: 5050 ang.tun
Druh nehody: potopení lodi Příčina: najetí na skalisko pod hladinou vodní
Místo: Cap di Gata Datum: 16.února 1928 v 5 ½ odpoledne
Ztráty na životech: žádné
Pokud jde o vylíčení potopení lodi odkazuji na připojený akt zřízený u příslušných úřadů v Almerii ve Španělsku a obsahujících mimo jiné přísežnou výpověď mou, druhého důstojníka, druhého strojníka a 2 kormidelníků, kteří v okamžiku katastrofy konali službu. /Příl.B./
„Abandon“ na pojišťovatele Riunione Adriatica di Sicurta v Terstu byl vykonán (Příl.A.)
Hodnota parníku v době utonutí: Výše pojistky 17.000,- Liber
Hodnota nákladu a pojištění jeho není mi známa, ježto převzat byl na „polizza sul ordine“.
Hodnota na niž byl parník pojištěn: 17.000,- Liber
Pojišťovna: Riunione Adriatica di Sicurta v Terstu
Celá posádka s kapitánem a důstojníky obdržela plat za únor, gratifikaci za ev.utrpěnou škodu při potopení parníku ve výši jednoměsíčního platu a cestovné do svých domovů. Lodní doklady všechny zvláště lodní deník (Giornale do bordo) utonuly. Zachráněn byl pouze lodní certifikát, jež měl jsem v příruční tašce, a jejž generálnímu konzulátu odevzdávám.
Skončeno a podepsáno.
JUDr. Pospíšil, Kpt.Ivo Dujmovič, Dr.Machatý-Generální konzul
Tolik tedy velmi strohá výpověď kapitána potopené lodi pana Ivo Dujmoviče. V protokolu se Kpt. Dujmovič odvolává hned na několik podrobnějších výpovědí, učiněných hned po potopení lodi na policejní stanici v Almerii. Ty se ale Bohužel nedochovaly.