Historie
Zakázku na stavbu lodi „WISTOW HALL“ („SS BOSFORO“) získaly v r. 1878 Skotské loděnice Charles Connell and Company, Glasgow – Skotstoun.
Byla vedena pod č. 109 (oficiální číslo 78814). Ještě téhož roku byla loď dokončena a spuštěna na vodu. (13.8.1878).
Předána prvnímu majiteli a objednateli, společnosti „Robert Alexander (Hall line) mng Alexander and Radcliffe, Liverpool a zaregistrována byla 7.10.1878.
V roce 1881 loď odkoupila společnost „Sun Shipping Co Ltd, Liverpool, která ji následně v r. 1887 prodala Italské společnosti „Navigazione Generale Italiana, Genoa-reg. Palermo. Italové loď 31.3.1887 přejmenovali na „S/S BOSFORO“. Byla určena pro přepravu nákladu a osob na trase Alexandria–PortSaid.
Od 28.12.1895 do 19.2.1896 podnikne první ze svých tří cest při přepravě vojsk do Massawy. V roce 1897 dochází k opravě (výměně) motoru a „S/S BOSFORO“ je zařazena na pravidelnou námořní linku Benátky-Ancona-Brindisi-Alexandrie-PortSaid. 1.7.1910 je „S/S BOSFORO“ znovu prodána, tentokrát italské přepravní společnosti „Sociaetá Nazionale di Servizi Marittimi-Roma (Národní společnost námořních služeb – Řím).
V září (24.9.1911) byla zrekvírována válečným námořnictvem a 15.10.1911 zařazena do činné služby u 68. pěšího pluku v Tripolisu. Od 25.12.1911 do 1.7.1913 vykonávala „S/S BOSFORO“ řádnou službu, než byla prodána společnosti „SITMAR (Societá Italiana di Servizi Marittimi-Roma). °
Po vstupu Itálie do I. světové války v r. 1915 slouží „S/S BOSFORO“ do prosince 1916 k přepravě Italských civilistů z Řecka.
12.1.1918 „S/S BOSFORO“ je při cestě z Neapole do Patrassa, nedaleko mysu Sparvicento v Calábrii torpédována a potopena Rakousko-Uherskou ponorkou U28. Zahynulo 36 osob.
Technické údaje
Výroba : skotské loděnice Charles Connell and Company, Glasgow – Skotstoun
Spuštěna na vodu : 13.8. 1878
Název : původně WISTOW HALL, od roku 1887 S/S BOSFORO
Délka : 111 m
Šířka : 11 m
Ponor : 5,65 m
Výtlak : 2723 t