Obchodní parník „S/S ARNA“
16/02/1928 se potopila po nárazu do skály nedaleko Cabo de Gata na cestě z Bony do Middlesbrough s nákladem železné rudy.
16/02/1928 se potopila po nárazu do skály nedaleko Cabo de Gata na cestě z Bony do Middlesbrough s nákladem železné rudy.
Parník S/S Arna ztroskotal v blízkosti města Almeria, necelou jednu námořní míli jihovýchodně od majáku na mysu Cabo de Gata – Kočičí mys. Oblast, kde se vrak lodi S/S ARNA nachází je součástí přírodní rezervace Cabo de Gata. Vrak byl známý … Pokračování
Bezprostředně po potopení lodi (druhý den) byl na místním oddělení přístavní policie v Almerii vyslechnut kapitán lodi Ivo Dujmovič. Vzhledem k tomu, že při námořním neštěstí (ztroskotání ARNY) nepřišel o život nikdo z posádky lodi a také proto, že majitelé nepožadovali od pojišťovací společnosti žádné odškodnění za ztrátu lodi, bylo vyšetřování ukončeno a předáno úřadům do Terstu a Prahy. V Terstu a následně v Praze byli později vyslechnuti jak majitelé lodi, tak i někteří z členů posádky a celé vyšetřování bylo ukončeno.
Obchodní parník S/S ARNA se původně jmenoval „HILLHOUSE“. Byl vyroben v Anglii v loděnicích Northumberland Shipbuilding Howdon. Parník o výtlaku 3000 t byl spuštěn na vodu 24.12.1904. Jeho majitelem a zároveň provozovatelem byla obchodní společnost J. Cory and sons Co Ltd se sídlem v Cardiffu. Společnost parník využívala převážně k přepravě uhlí a jiných materiálů na pravidelných trasách mezi Buenos Aires, Rotterdamem, anglickými přístavy a New Yorkem.
Naše námořní historie se začala psát krátce po založení samostatného Československa. Oficiální statistika, která vychází z údajů Registru námořních lodí při Obchodním soudu v Praze, uvádí v období mezi světovými válkami dvanáct u nás registrovaných lodí.