PADESÁT LET OD POTOPENÍ ČESKOSLOVENSKÉ NÁMOŘNÍ OBCHODNÍ LODI M/S PIONÝR

publikováno v: Expedice S/S Bosforo | 0

Československá námořní plavba patřila v minulosti mezi jednu z nejúspěšnější akciovou společnost. Námořní přeprava přinášela bývalému Československu na svou dobu nemalé zisky. ČNP vlastnila flotilu 44 námořních obchodních lodí.  Po dobu své existence ztratila Československá námořní plavba jen jedinou obchodní loď.

Poslední ponor na S/S Bosforo

publikováno v: Expedice S/S Bosforo | 0

Pátek 14.června „S/S BOSFORO – potřetí“!! Poslední den expedice, poslední možnost pořídit nějaké pořádné snímky a film vraku italského parníku S/S BOSFORO. Počasí na koupání – naprostá idylka, pro potápění – žádná sláva. Vlny, špatná viditelnost, proudy. Jó, to včera, … Pokračování

Potápění na S/S Bosforo

publikováno v: Expedice S/S Bosforo | 0

Pondělí 10. června Pro nás i pro Italy významný den. Pro nás, protože se jedeme pokusit odpotápět vrak parníku S/S BOSFORO a pro Italy je to „ Den válečného námořnictva“. Přesně před 101 lety Luigi Rizzo potopil u Premudy rakousko-uherskou … Pokračování

Odlet a první ponory

publikováno v: Expedice S/S Bosforo | 0

Pomalu se scházíme na pražském letišti. Odlet je v 17.45 linkou do Říma, potom do Lamezia Terme a nakonec autem další hodinu a půl do hotelu v letovisku GIOIOSA JONICA.

Rakousko-uherská ponorka S.M.U. 28

publikováno v: Expedice S/S Bosforo | 0

Technické údaje Typ ponorky : B II Loděnice: CNT Pula Zahájení stavby: 28.6.2016 Spuštění na vodu: 8.1.1917 Předání do služby: 26.5.1917 Rozměry: 36,9 x 4,75 Motory: diesel/elektro Rychlost na hladině/pod vodou: 9/7,5 KN (uzlů) Torpédomety: 2 Děla: 1 x 7,5 … Pokračování